fredag 3. april 2020

KORONA-LUNSJER

Koronaviruset er i ferd med å bli verdensomspennende. Det har blant annet ført til at vi som kan, må jobbe hjemmefra.

Hjemmekontor har sine sider. Det å få et snev av brakkesjuke har også sine sider. Derfor er det viktig å stoppe opp og lage seg litt mat - som smaker godt. Jeg har laget noen korona-lunsjer som like gjerne kan brukes som lette middager. Og gode var de.

Den første lunsjen var med blandet salat, røde linser kokt i grønnsaksbuljong - husk å skylle dem godt først og slå vekk vannet - kok siden til de er myke med en buljongterning eller salt i vannet. Oppå hadde jeg en god porsjon potetsalat og toppet med kvernsalt og limepepper. Her er det masse gode proteiner fra linsene og god metthetsfølelse av potetene. Jeg syns dette ble en skikkelig god lunsj.


Her er andre lunsj-dag da jeg stekte halloumi på stekepanna sammen med et egg og la på polarbrød sammen med en solid topping av varm mais. Fine farger og god smak, - og store biter hvitløk i panna sammen med god olivenolje til steking. 

Alle tiders lunsj for den som elsker halloumi, og det gjør jeg virkelig! Tomat hører med for fin fargekombinasjon. Bare å kose seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...