lørdag 18. september 2021

EN KVELDSTUR MED OPPSUMMERING

Høsten er her. Jeg går tur i mørket med refleks på sekken og kjøper chips av rotfrukter og ferdiglaget hommous på butikken. Den observante vil registrere at dette ikke ligner på lavkarbo. Der falt jeg av, gitt. Alle gode intensjoner fra i mars da jeg blogget sist forsvant bare. 

Men jeg har planer om 10 000 skritt hver dag, og et nytt forsøk på å minske vekta i høst. I går gikk jeg tur før Nytt på nytt på fredagskvelden - i kveldslyset. Og det var fint.



Jeg feide på meg de fem kiloene jeg skrøt av i mars som jeg tok av, mens jeg hadde permisjon fra jobben på nyåret. Men etter påske var jeg på jobb igjen, og registrerer bare at stress ikke er godt for meg. Svisj - jobb, jobb, og noen form for diett blir umulig å følge. I hvert fall for meg, som stikker på kantina og tar noe å spise som i lengden ikke forblir lavt i karbo. Og da - altså! Opp de fem kilo jeg gikk ned i vinter. Blir deppa og driter i alt. Spiste meg gjennom en regnfull sommer og gruet meg til en jobb i nyhetsredaksjonen fra august og ut året. 

Men sånn ble det altså ikke. Jeg takler ikke den sida av mediabransjen, og har sagt opp. Nå gjelder det å holde ut til 1, desember. Ikke gjøre store feil. Passe på nattesøvnen og matvanene. 10 000 skritt om dagen burde ikke være umulig. I asfaltskinnet i kveldslyset ser jeg slank og langbeint ut. Rart hvordan bildet kan bedra, dere? Men det hjelper litt på selvfølelsen. Det gjør det. Sa ho med et smil. 

Ha ei god helg! Jeg skal begynne å blogge igjen. Jeg lover meg selv akkurat det. Og bli mer sporty.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...