onsdag 1. desember 2021

TAPENADE

Noe må man ha å spise når lysten oppstår. Jeg har nå laget en tapenade som ble fint å sette i kjøleskapet. Vanligvis ville jeg spist den med salte kjeks, men siden jeg har en streng inngang til adventen i år, så blir det sammen med selleristang.

Jeg lagde en litt mindre porsjon med utgangspunkt i oppskriften fra Tine som du finner her.

Dette er jo ikke mat som ser pen ut, men det smaker godt for den som liker kraftig litt umami-aktig smak av oliven, hvitløk og angsjos. Ligner litt på den pastaen jeg fikk servert i Danmark på tur hos Tata. Det er den som kalles horenes pasta eller Pasta puttanesca - mye smak for den som liker sånt. Aperitif har en oppskrift, den ligger her.

Hermer den tapenaden fra frukt.no si nettside, også. Lenka ligger her. Vel bekomme. Bruk av bladpersille er godt i, men fjern stilkene først. Så er det bare å kose seg med nydelig snack med lavt innhold av karbohydrater!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...