fredag 1. april 2022

MER MIND-DIETT

Jeg er litt hekta på MIND diett. Nå koker jeg grønnsaker hver dag, alt jeg har - i grønnsaksbuljong eller kyllingbuljong. Og spiser når jeg er sulten. Lar den stå ute i snøen på trappa mi mellom slagene, sånn at det holder seg ferskt.

Hva er det i gryta? Det jeg har av grønnsaker som kan kokes, i kjøleskapet: Kålrabi, gulrot, løk, potet, selleristang, chilli, hvitløk og fersk ingefær, - man tar det man har og det blir forskjellig hver eneste dag, Jeg bryr meg ikke om at det skal være lavkarbo-grønnsaker, jeg bruker også kålrot og gulrot, og godt er det. Men det må alltid være noe kål med! I dag fant jeg flott rødkål som avgir flott farge.

Jeg prøver å redusere på salt, men har ofte en skvett soya i gryta på grunn av smaken. 

MIND dietten sier jeg skal kutte på smør og ost, det er tunge avgjørelser. Men når jeg ikke trenger brød, kan jeg droppe min yndling, Bremykt, og steke og pensle med olivenolje, som er lov.

Nå går jeg på grønnsaker, altså. Kutter fettet i kosten fordi Atkins og lavkarbo alltid har bremset etter de første 3-4 kiloene. Jeg tror det handlet om for lite bevegelse og for mange kalorier, uansett forbrenning.

Nå handler det om lavt kaloriinntak, og jeg prøver så godt jeg kan. Så lenge jeg slipper å gå sulten, er jeg glad. Så nå går det på grønnsaker, grønnsaker og grønnsaker. Kanskje til evig tid.

Når jeg lager salater - alltid med noe kål-innhold - har jeg en spenstig dressing med olivenolje, vineddik og Dijonsennep over. Det er godt og trengs på kjedelige grønnsaker. Snart blir det en ny vri med peanøttsaus til variasjon. Vi får se når jeg har fått prøvd ut litt!



Her er kuttede grønnsaker som havnet i terning-kraft i ettermiddag og smakte godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...