tirsdag 20. februar 2024

PRØVER LAVKARBO FOR Å KOMME I KETOSE

Jeg leser dette utdraget av blogg fra 12 år tilbake og gremmes. Men jeg prøvde i hvert fall. Den gangen også.

"Jeg veier for mye. På mi vekt stopper pila på streken mellom 67 og 68. Men den lyver, så jeg prøver lavkarbo. Det er ikke vegetarisk lavkarbo, for det vet jeg ikke hvordan jeg skal klare. Jeg vil i ketose. Men jeg er sterkt i tvil om dette er noe å blogge om. Men ok, da. Kanskje det kan hjelpe på motivasjonen å dele erfaringer?

I dag har jeg drukket kaffe med melk. Melk har karbohydrater, men jeg orker ikke svart kaffe og kan ikke leve uten morgenkaffen og formiddagskaffen og midt-på-dagen-kaffen.

Har spist får-i-kål og drukket buljong. To ganger faktisk, både oppvarmet på formiddagen og til middag. Sønnen spiste de ferske nypotetene. Jeg spiste kjøtt og kål. Dessert på ettermiddagen var ferske bringebær og en klatt seterrømme med Splenda. Til kvelds spiste jeg baconcrisp og drakk Bris. Og te.

Av tilskudd tok jeg to vitamintabletter, 100 mg Q10 og to Omega-3 kapsler.

Jeg har prøvd dette før. Det tar evigheter før jeg kommer i ketose. Jeg får hodepine og sliter med konsentrasjonen. Magen slår seg vrang. Men hvis jeg kan få fortgang og nedgang på 4-5 kilo er det kanskje verdt det."

En mager trøst er at jeg er i gang igjen. Tolv år seinere. Men denne gangen ved hjelp av kjemi og semaglutid. For jeg tror jeg både led av og lider av metabolsk syndrom der insulinresistens er en del av problemet. Så nå må jeg prøve å komme ut av det og ha varig vektnedgang. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...