søndag 3. desember 2023

HAVRE OG HOMMUS

Søndag og jeg har lagd proteinrundstykker igjen, i et forsøk på å spise mer havregryn. De ble flate, men veldig saftige.

Mikset ca 400 gram cottage cheese med to egg i stavmikseren, tilsatte 250 gram havregryn, 2 ts bakepulver, litt salt og 2 1/2 dl vann. Deigen ble veldig bløt, jeg skulle nok latt den stå i tjue minutter før jeg satte dem i ovnen, for rundstykkene fløt utover og ble flate. Sist jeg lagde hadde jeg ikke i vann, og deigen ble steinhard og rundstykkene likeledes. Må nok prøve med litt fram. Stekte kanskje et kvarter, for de ble fort brune. Men som sagt ble de saftige og veldig gode.

Jeg fant forresten en artig oppskrift på hommus-dressing, og den er sikkert god. Jeg bruker bare soyasaus, ikke tamari, for jeg har så nok av bokser og flasker i huset allerede. Basert på kokte kikerter og diverse god smaktilsetning. Den skal prøves. Oppskrift her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...